איך מתחילים לארוז בית?

אריזה יעילה ומקצועית יכולה לחסוך לנו זמן והוצאות גם במהלך המעבר וגם בפריקה. עם זאת, לא כל מי שמתכננים לעבור דירה גם יודעים איך לעשות את זה ולכן חשוב לקרוא את המאמר הבא ולקבל כמה טיפים מעשיים

אריזה טובה של הרכוש לפני מעבר דירה מתחילה בציוד מתאים. כדאי לדאוג לציוד אריזה מתאים כמה שיותר זמן מראש, גם אם זה אומר להגיע פיזית אל חנויות "עשה זאת בעצמך" ברחבי הארץ ולרכוש את הקרטונים, מסקינטייפ, סכין יפנית, ארגזים, דבק, טושים, מדבקות, פצפצים וכן הלאה. במידת הצורך, אפשר גם להזמין את הציוד מחברת ההובלות או כמובן לתאם מולם שירותי אריזה.

במקביל, צריך ליצור קשר עם חברת הובלות ולעשות את זה לפחות 3 חודשים מראש. אם מתכננים לעבור דירה בקיץ, יש לקחת בחשבון עומס על שירותי ההובלות ומומלץ לוודא שוב שהתאריך שנקבע אכן יוצא לפועל. במידה ויכולים לגלות גמישות, אפשר לתכנן את ההובלה לכל תאריך אחר שהוא לא ה-1 לחודש, ה-15 לחודש או ה-30 לחודש משום שאלו בדיוק התאריכים בהם רוב האנשים מפנים דירות ולכן הם הכי עמוסים ויקרים.

 

טיפים להכנת ואריזת הבית להובלה

השלב הטכני של אריזת הדירה קריטי כי הוא משפיע גם על ההובלה והמעבר עצמו, אבל גם על הפריקה.

 כמובן שמומלץ לתאם שירות אריזה של חברת הובלות ולהתעניין גם במחיר של פירוק והרכבת רהיטים שונים כדי לחסוך זמן והוצאות, אבל ניתן לבצע לפחות חלק מהמשימות לבד ובצורה עצמאית.

 

איך לארוז בית

כמה טיפים שיכולים לסייע בהקשר הזה עם הכנת ואריזת הבית להובלה

א. חדר אחרי חדר – ההמלצה שחוזרת על עצמה בקרב בעלי מקצוע מתחום ההובלות היא לארוז חדר אחרי חדר. במקום להתחיל לארוז חדר אחד ואז לעבור לחדר אחר, עדיף להשלים לחלוטין את משימת האריזה בכל חדר ורק אז להתקדם. במהלך אריזת החדר, כותבים על כל קרטון מה הוא מכיל וניתן גם להוסיף מדבקה על מנת שחברת ההובלות תדע לפזר את הארגזים במקומות המתאימים.

ב. ציוד זמין – מומלץ לארוז בנפרד את החפצים שמתכננים להשתמש בהם בימים הראשונים שאחרי המעבר. כך שומרים על הציוד זמין וניתן להמשיך לנהל את משק הבית, בעיקר אם מדובר על משפחה עם ילדים.

ג. מיון חפצים – שאלת המיון תלויה בנסיבות של ההובלה. מצד אחד, אפשר למיין את הציוד מראש על מנת לחסוך בהוצאות ולהגיע לדירה החדשה עם פחות ארגזים וקרטונים. מצד שני, זה עלול לייצר עבודה כפולה כי ממילא פורקים את הציוד בדירה החדשה ואז מחליטים מה ממנו להכניס לארונות ומה להשאיר בחוץ.

לסיכום, חשוב לדאוג לשירותי אריזה ולהתחיל ביצירת קשר עם חברת הובלות. לאחר מכן אורזים את החדרים בנפרד וחושבים גם על היום שאחרי.

לייעוץ והצעת מחיר
דילוג לתוכן