הובלת מפעלים

למה בכלל מעבירים מפעלים?

הובלה והעתקה של מפעל למקום אחר יכולה לנבוע מכמה סיבות. יתכן שהמפעל כיום ממוקם באזור גיאוגרפי בו יש גישה מורכבת יותר לספקים או לגיוס עובדים והעתקת המפעל למקום אחר יכולה להקל ואף להוזיל עלויות.
הובלת ציוד כבד ומפעלים

סיבה נוספת היא גידול בפעילות המפעל, משהו שהוא מבורך וחיובי. במקרה כזה, צריך מקום גדול יותר כדי להכניס יותר מכונות וקווי ייצור וכן עובדים. לעיתים גם מתקבלת החלטה להעתיק את המפעל למדינה אחרת כדי להוזיל עלויות . במקרה כזה נדרשת הובלה שהיא מבצע מורכב ומתוכנן מאד

למה הובלה של מפעל או ציוד כבד היא הובלה מורכבת?

אם הובלה של בתים או של משרדים היא דבר מורכב שמצריך תכנון וחשיבה והתעסקות בהמון פרטים קטנים וגדולים, הרי שהובלה של מפעלים וציוד כבד, היא מבצע מורכב שדורש עוד יותר חשיבה ותכנון ויותר מכך, גם ציוד מיוחד. במפעלים, ובוודאי במפעלים שהם יצרניים, ישנם קווי ייצור. הקווים הינם קווים תהליכיים שכל מכונה תלויה במכונה שלפניה או אחריה וישנה חשיבות לפירוק והרכבה זהירים של הציוד.

מעבר לכך, במפעלים בהם מייצרים מזון, ישנה רגישות רבה בנוגע לזיהום קווי הייצור היות ומדובר במזון ולכן האריזה, העיטוף וההובלה של מכונות כאלו היא עוד יותר מורכבת ורגישה ויש צורך בתכנון מוקדם שנעשה בשיתוף עם חברת הובלות מקצועיות , יסודית ומנוסה! הובלת מפעלים דורשת גם ציוד מתאים של מנופים, סולמות ועוד.

וכמובן נדרשות משאיות מתאימות שיכולות להוביל ציוד כבד ולהכיל כמות גדולה של פריטים. בניגוד להובלה של עסק קטן או משרד, שבה ניתן גם שחלק מהחפצים יועברו על ידי העובדים עצמם, הרי שבהעברת מפעלים, ישנה חשיבות רבה לכך שזה יבוצע אך ורק על ידי חברת הובלות מקצועיות ואמינה שיש לה ניסיון קודם בהעברת והובלת מפעלים וציוד כבד.

חשוב לשאול את החברות שאנו בודקים את כל השאלות לפני שסוגרים את ההובלה וזאת כדי לוודא שהחברה שבחרנו תדע לעשות את העבודה.

מה חשוב לברר עם חברת הובלה לפני שסוגרים אתה?

כמו בהובלה של בתים או משרדים, גם כאן חשוב קודם כל לדבר עם כמה חברות הובלה ולא רק אחת. חשוב גם לשאול חלק או את כל השאלות הבאות:

  1. מה הותק והניסיון של חברת ההובלה? האם יש ניסיון קודם בהעברת מפעלים ואן כן, איזה סוג מפעלים?
  2. איך בוצע התכנון והביצוע של ההובלה במקרה של הובלת מפעל? מה חשוב לחברת ההובלה לשאול את הלקוח?
  3. איזה ציוד מחזיקה חברת ההובלה שיכול להתאים להובלה של מפעלים ומה אנחנו כלקוח צריכים?
  4. מה הזמינות של חברת ההובלה וכמה זמן לוקח מרגע האריזה והעמסת הארגזים והמכונות ועד לרגע שהמפעל יכול לשוב לעבודה תקינה? נושא זה סופר קריטי כי המשמעות של עיכוב בהובלה הוא ימי עבודה מבוזבזים והפסד כספי שעלול להיות גדול.

לסיכום, חשוב מאד לבדוק שהחברה שעומדת לתת לנו את השירות היא קודם כל מקצוענית בתחומה, יודעת להעביר מפעלים שהם מורכבים ויש בהם מכונות וקווי ייצור שדורשים תכנון והעברה מדויקת ומקצועית, חברה שתדע לתת לנו שירות מצוין ולתת מענה לתלונות ובעיות וחברה שתתן לנו הצעת מחיר טובה שתואמת את השירות הניתן לנו.

מה חשוב ביום המעבר

כדאי לעשות סיבוב מקדים במפעל עם חברת ההובלות עוד לפני יום ההובלה עצמו כדי לוודא שכל הדברים נלקחו בחשבון

 ושלא נגלה פתאם שעלינו לשלם עוד כסף על פריטים שלא תומחרו. בנוסף, הסיבוב עם חברת ההובלות חשוב כדי להסביר

 מה סדר הפירוק והרכבה של הקווים שלנו ולהראות גם את המפעל החדש ואת המיקומים השונים.

חשוב שיהיה לנו ביטוח דרך חברת ההובלות כדי שאם יהיו בעיות או נזקים,  יהיה לנו גיבוי.

ביום המעבר, חשוב לדאוג שכל העובדים לא יהיו במפעל או שיהיו רק מי שמסייע למעבר ויש לו את הידע המקצועי לתת את התמיכה הזו. חשוב שבמקום החדש יחכו מנהלים או עובדים בכירים כדי לקלוט את הציוד למקום החדש ולוודא שהכל מונח במקומו.

והעיקר –  לנשום ולדעת שהמעבר הזה יסתיים בצורה טובה,כל עוד בחרנו חברת הובלות טובה, איכותית, מקצועית ושירותית.

תוכן עניינים
בוכריס מנופים והובלות
לייעוץ והצעת מחיר
לייעוץ והצעת מחיר
דילוג לתוכן