סוגי מנופי הובלה

אשר אנחנו מעוניינים להוביל תכולת דירה או בית או תכולת משרד וכמובן תכולה של מפעל או חברה, חשוב להבחין בין שני סוגי הובלות מרכזיים: הראשון שבהם הוא הובלה רגילה בה ניתן להעביר תכולת מבנה בארגזים/קרטונים, בשקיות ובאמצעים נוספים לרבות העברה עצמאית.

הסוג השני של הובלה הוא הובלת מנוף. הובלה מסוג זה נדרשת בעיקר בהובלה של חפצים כבדים מאד שאינם מאפשרים הובלה באמצעות צוות מובילים רגיל.

ל מקרה בו מדובר בציוד כבד, שדורש הרבה מעבר לכח פיזי רגיל , או מקרים בהם נדרשת הובלה לקומות גבוהות ואין אפשרות לשנע את הציוד במעלית או במדרגות, כאן ייכנס לפעולה מנוף אותו מחזיקה חברת ההובלות. לא לכל חברת הובלות יש מנוף וחשוב לוודא זאת לפני שסוגרים עם חברת הובלות כזו או אחרת.

מה חשוב לדעת לגבי הובלה עם מנוף?

כאשר אנו מבינים שנצטרך הובלה עם מנוף, לאחר שוידאנו שלחברת ההובלות אכן יש מנוף, צריך גם לברר שלחברה יש רשיון להפעלת מנוף וכן שיש מפעיל מנוף מוסמך. חשוב גם לוודא שהחברה עומדת בתקנות הבטיחות הנדרשות כדי להימנע מבעיות בטיחות וחס וחלילה אסונות.

השימוש במנוף הינו מומחיות בפני עצמו ויש צורך בנקיטת אמצעי זהירות ובהכנות מראש על מנת לשמור על בטיחות כל הסובבים. כדאי גם לדעת שהפעלת מנוף כרוכה בתשלום נוסף שלרוב מתומחר שעתית.

סוגי מנופי הובלות

ניתן למצוא גם מנופים קטנים שמרימים חפצים שלא ניתן להכניס אותם דרך הדלת ולכן משתמשים במנוף כדי להכניס אותם דרך המרפסת או חלון אחר גדול בבית, וגם מנופים גדולים המרימים מכונות , מכשור כבד, כלי רכב וחפצים נוספים שאין דרך אחרת לשנע אותם מלבד מנוף.

עבודות מנוף

איפה ניתן למצוא מנופים?

ישנן כיום חברות הובלה מקצועיות שמחזיקות ציוד כמו מנופים מתוך הבנה שהם רוצים לספק ללקוחות את כל סוגי ההובלות האפשריים. מכיוון שישנם חפצים כבדים או גדולים במיוחד שאין דרך להכניס אותם הביתה בדרכים המקובלות כמו מעלית ומדרגות, הרי שמנוף הוא פתרון מצוין שדורש מומחיות בהפעלתו ולכן אין אותו לכל חברה.

בבירור הראשוני עם חברות הובלה, ואם יש לכם ציוד שנראה כי יהיה צורך במנוף כדי להעביר אותו, כדאי לשאול מיד האם החברה מחזיקה מנופים ומפעילי מנופים. במידה וכן, אפשר להמשיך לבדוק לעומק האם החברה הזו מתאימה לצרכינו. אין ספק שאם אין מנוף, אין טעם כלל להמשיך ולבדוק. מה מובילים במנוף? מיטות גדולות, ארונות קיר גדולים או רחבים, מקררים גדולים ועוד.

לפי מה נקבע המחיר של מנוף?

מן הסתם בבואנו לתמחר את השימוש במנוף, הוא תלוי במספר פרמטרים. הראשון שבהם הוא מהו המוצר אותו צריך להעלות עם מנוף –  מה גודלו, משקלו, אורכו ורוחבו ומה המורכבות של הובלתו . שנית, הקומה ממנה מוציאים את המוצר. זה משמעותי בתפעול המנוף ודורש יותר מקצועיות ויכולת תמרון של המנוף.

הדבר האחרון הוא , כמו בהובלות בכלל, מועד ההובלה. אם יש ביקוש רב באותה עת למנוף, ולחברה יש מנוף אחד או מספר מוגבל של מנופים, המחיר יעלה.

לייעוץ והצעת מחיר
דילוג לתוכן